Aarhus Universitetsforlag
Cover

Pædagoger og perkere

Etniske minoritetsbørn i det sociale system

A part of the subject areas and


{{variant.title}} : {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}} {{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

180 pages
Paperback
ISBN 978 87 7124 015 3

By


Share:

More about the book

Table of contents

Indledning

Bagland og Skraldespand

Institutionelle paradokser

Fremmede problembørn

Socialpædagogisk identitet

Perkere og almindelige børn

Selvopfyldende profetier

Afrunding

Litteratur

Press reviews

Per Schultz Jørgensen, Politiken

5 ud af 6 hjerter

"DET RYSTENDE I bogens dybdeborende analyser er imidlertid, at institutionen er med til at fastholde drengene i en selvforståelse som problembørn og nogle, der alene er til besvær. På trods af erklærede pædagogiske principper fungerer kulturen i institutionen langt hen ad vejen med en anden og skjult dagsorden.

Bogens styrke er den minutiøse afdækning af de institutionelle paradokser, hvor børnene bliver fastholdt i en problemforståelse, selv om den officielle logik taler om at få dem ud af den."

"Er der løsninger på de institutionelle paradokser? Bogen peger på flere, en af dem er at synliggøre ambivalenserne og inddrage drengene selv i en formulering af andre scenarier for deres liv. Derfor er det en klog, vidende og meget perspektivrig bog, som alle inden for feltet kan have stort udbytte af."

Tilføjet til kurven

Gå til kassen