
Fællesskabende skolepraksis
A part of the series Pædagogisk rækkevidde (31) , and the subject area Pedagogics
More about the book
Table of contents
Excerpt
Cecilie Harrits

MA in literature and art history and a trained teacher with main subjects in Danish and special education. Cecilie’s responsibilities are pedagogy, education and psychology as well as literature and art history. She leads the series Pædagogisk rækkevidde and manages several collaborations between the publishing house and art and culture institutions. Cecilie is committed to sustainable book production and green transition in the publishing industry.
Press reviews
Christina Krolmer, Fagbladet Folkeskolen
"Forfatterne skal have stor ros for at gøre komplekse problemstillinger tilgængelige og praksisnære – og for at vise, hvordan lærere og pædagoger kan udvikle handlekraft i tæt samarbejde med eleverne."
Hodann, nyuddannet lærer
"Fællesskabende skolepraksis viser, hvor svært, men også hvor vigtigt, det er at skabe deltagelsesmuligheder for alle børn, selv når hverdagen føles rodet og presset. Bogen minder mig om, at vi som lærere ikke skal jagte hurtige løsninger, men turde blive i besværet og undersøge, hvad børn faktisk prøver at bidrage med. Det giver et stærkt fagligt afsæt for at arbejde med fællesskab i skolen."
Heidi, lærer
"Bogen giver ny energi og håb i arbejdet med skolens komplekse problematikker i en almen pædagogisk tilgang. Den viser, hvordan forskellighed kan vendes til en styrke, når vi mødes om et fælles tredje. Vel og mærke et fælles tredje som skal forbinde det pædagogiske arbejde med virkeligheden uden for klasseværelset. En inspirerende og meningsfuld bog."