Læsningens drivkræfter
Mellem læselyst og litteraturinteresse
A part of the series Asterisk (23) , and the subject areas Pedagogics and
More about the book
Table of contents
Excerpt
Cecilie Harrits
MA in literature and art history and a trained teacher with main subjects in Danish and special education. Cecilie’s responsibilities are pedagogy, education and psychology as well as literature and art history. She leads the series Pædagogisk rækkevidde and manages several collaborations between the publishing house and art and culture institutions. Cecilie is committed to sustainable book production and green transition in the publishing industry.
Press reviews
Bodil Christensen, Læringscentret
"Thomas Illum Hansen er skarp og læseværdig. Han formår at sætte læsningens mange aspekter i smukke firkantede kasser, der giver et overblik over læsningens landskab. (...) den kan læses af alle interesserede."
Sofia Esmann Busch, Folkeskolen
"Thomas Illum Hansens nye bog kan blive et centralt bidrag ind i Kulturministeriets kommende handleplan, som skal indeholde en række af initiativer, der kan fremme børn og unges læseglæde og engagement i litteraturlæsningen."
Lektørudtalelse, DBC
"Læseren får en meget grundig indføring i en virkelig god og brugbar model (...)
Bogen er overskuelig og nem at finde rundt i"
Folkeskolen
Artikel: "Forsker: Læselyst er ikke bare en volumenknap, man kan skrue op for"
27.05.2024
Skolemonitor
Artikel: "Ny bog om læsekrisen: »Der er brug for at se udfordringerne i et større perspektiv«"
29.05.2024