Læringens DNA
A part of the series Pædagogisk rækkevidde (2) , and the subject area Pedagogics
More about the book
Cecilie Harrits
MA in literature and art history and a trained teacher with main subjects in Danish and special education. Cecilie’s responsibilities are pedagogy, education and psychology as well as literature and art history. She leads the series Pædagogisk rækkevidde and manages several collaborations between the publishing house and art and culture institutions. Cecilie is committed to sustainable book production and green transition in the publishing industry.
Press reviews
Christina Krolmer, Folkeskolen
”Hvornår jeg sidste gang havde svært ved at lægge en fagbog til side, men måtte læse den fra ende til anden, kan jeg ikke huske. Det er tilfældet med ”Læringens DNA. […] Forfatteren skal have stor ros for at have formidlet forskning, så bogen er en fornøjelse at læse og samtidig giver viden samt input til praksis: Bogen er hermed anbefalet!”
Læs hele anmeldelsen her:
Henrik Munch Jørgensen, Lektørudtalelse
”Når man tænker undervisning, tænker man pædagogik. Men undervisning er meget mere end bare pædagogik. Det er også biologi. Læs denne bog og bliv klogere på, hvordan børn lærer set med biologiske briller. […] Bogens biologiske tilgang til læring er en interessant vinkling, som tilfører relevant viden til mange pædagogiske metoder”.
Nick Hougaard, Lærer på Forældreskolen i Aarhus
"Jeg oplever bogen som meget relevant for enhver lærer, der gerne vil have styr på, hvornår vores biologiske læringsproces er i spil og hvordan denne viden kan udnyttes i en undervisningssituation".
Læs hele anmeldelsen her:
http://www.fsl.dk/medlem/fordele-som-fsl-medlem/bogserien-paedagogisk-raekkevidde/laeringens-dna/anmeldelse-af-laeringens-dna/
P1, Kulturen på P1
Radioudsendelse: "Ny klage over ledelsen på stort kunstmuseum"
27.01.2022
Links
Læs Folkeskolens interview med Theresa Schihab
https://www.folkeskolen.dk/606029/homo-concretus--mennesket-laerer-ved-sansning
Stemmer fra skolen: Foldebøger