Præstationskultur
A part of the series Pædagogisk rækkevidde (19) , and the subject area Pedagogics
More about the book
Table of contents
Excerpt
Cecilie Harrits
MA in literature and art history and a trained teacher with main subjects in Danish and special education. Cecilie’s responsibilities are pedagogy, education and psychology as well as literature and art history. She leads the series Pædagogisk rækkevidde and manages several collaborations between the publishing house and art and culture institutions. Cecilie is committed to sustainable book production and green transition in the publishing industry.
Press reviews
✓✓✓✓
Verner Lynge, Uddannelsesbladet
" Hvad ER overhovedet præstation, og på hvilke præmisser kan man tale om en ‘præstationskultur’? Det gør forfatterne fremragende og med gode eksempler ikke mindst fra børne- og ungdomskulturen.
[…] Og forfatterne har deres argumentation og kilder i orden. De leverer viden om kulturens tilstand. Lidt om baggrund og afsluttende ganske lidt om den ‘præstationsfrigørelse’, de mener bør være en udfordring, der tages op af os allesammen, men i særdeleshed de miljøer, hvor præstation er centralt: Skoler og uddannelse."
Lektørudtalelse, DBC
"Bogen er i lommeformat, velskrevet og hurtigt læst. Men formår på de få sider at komme godt rundt om sit emne. En yderst relevant udgivelse for alle, som arbejder med unge"
Heidi Friborg Christophersen, Folkeskolen.dk
”(...) derfor er der kun at ønske denne bog et langt liv og håbe, at den må blive læst flittigt i sommerferien. Så kære kollega: Se så at få anskaffet dig bogen og få læst den grundigt.”
Stemmer fra Skolen
Podcast: "Præstationskultur i skolen"
01.10.2022
Lyt til podcasten her
Morten Mikkelsen, Kristeligt Dagblad
Interview: ”Skolens næste store opgave bliver at skabe et rum, hvor man ikke skal præstere"
06.07.2021
Dagbladenes Bureau
Interview: ”Vi tester, måler og vurderer vores børn og unge, så de mistrives”
03.07.2021