Aarhus Universitetsforlag
Cover

Studier i pædagogisk sociologi

A part of the series Asterisk (10) and the subject areas and


{{variant.title}} : {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}} {{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

520 pages
Paperback
ISBN 978 87 7124 792 3

Edited by
and

With contributions by
, , , , , , , , , , , , , , , , , and


Share:

More about the book

Table of contents

 

Forskning i pædagogik, uddannelse og samfund

- af Hans Dorf og Niels Rosendal Jensen

Del I   Pædagogisk sociologis aktualitet

1. Hvad er det særlige ved pædagogisk sociologi?

- af Christian Christrup Kjeldsen

2. Pædagogisk sociologi og debatten med de kognitive videnskaber

- af Jørn Bjerre

3. Uddannelsessamfundet og den edukative diskurs

- Jonas Lieberkind

Del II   Udannelse og uddannelsespolitik i en transnational kontekst

4. Sociale institutioner og det komparative studium af uddannelse

- af Stavros Moutsios

5. Europæisk governance og uddannelse

- af Marcella Milana

6. Livslang læring

- af Anne Larson

7. Organisation og ledelse i pædagogiske organisationer

- af Klaus Kasper Kofod

Del III   Pædagogisk sociologiske perspektiver på særskilte uddannelsesinstitutioner

8. Undervisningskvalitet, skolepolitiske diskurser, faglighed og lærerpraksis

- af Hans Dorf

9. Fra klasseværelse til læringslandskab

- af Lisa Rosén Rasmussen

10. Lærere og læreruddannelse

- af David Reimer

11. Når studerendes uddannelsesinteresser udfordrer universitetspædagogikken

- af Tilde Mette Juul

12. Danske håndværkeruddannelser i et in- og eksklusionsperspektiv

- af Ida Juul

13. Alternativer til bande-exit

- af Line Lerche Mørck

Del IV   Social og uddannelsesmæssig ulighed

14. Anerkendelse

- af Niels Rosendal Jensen

15. Mønsterbrydning for drenge på kanten

- af Frans Ørsted Andersen

16. Forholdet mellem familiebaggrund og karakterer i folkeskolen

- af Ulf Brinkkjær

17. Ulighed og inklusion

- af Charlotte Ringsmose

18. Ulighed blandt substantielle friheder

- af Christian Christrup Kjeldsen

Del V   Særlige tilgange til pædagogisk sociologi

19. Fortællinger, historier og narrativer i biografiforskning

- af Marianne Høyen

20. Om performance og oplevelsesanalyse

- af Søren Nagbøl og Ingelise Flensborg

Cecilie Harrits

Cecilie

MA in literature and art history and a trained teacher with main subjects in Danish and special education. Cecilie's responsibilities are education, psychology (including two new series, Pædagogisk rækkevidde and Didaktiske studier) and history of art. She has previously worked with communication, development and knowledge sharing. Before she came to the press in the fall of 2014, she was a teacher in elementary school.

Cecilie Harrits

Editor

Telephone: +45 28 40 50 30

cha@unipress.au.dk

Tilføjet til kurven

Gå til kassen