Danske elevers læsekompetence i 4. klasse
Resultater af PIRLS-undersøgelsen 2021
A part of the series IEA-studier , and the subject area Pedagogics
More about the book
Press reviews
Ritzaus Bureau
Artikel: "Børn og unge, der læser 20 minutter om dagen klarer sig bedre i livet"
21.07.2023
Bornholms Tidende
Artikel: "Manglende evne til fordybelse truer børns læsevaner"
07.06.23
Politiken
Artikel: "Ekspert bag stor læseundersøgelse peger på »den største skolepolitiske skandale i nyere tid« som en af årsagerne til chokresultat"
21.05.2023
Information
Artikel: "Læselysten skal tilbage i Danmark"
19.05.2023
Ritzau
Artikel: "Flere danske børn er svage læsere"
17.05.2023
Avisen Danmark
Artikel: "4. klasser er blevet dårligere til at læse"
17.05.2023
Zetland
Artikel: "Danske børn læser rekorddårligt. Måske skal de huske at tage Anders And med på lokum?"
17.05.2023
TV2 NYHEDER
Artikel: "Hvorfor har danske børn sværere ved at læse? Eksperter peger på en grundlæggende forandring"
17.05.2023
DR NYHEDER
Artikel: "Danske børn scorer laveste resultat nogensinde i international læsetest"
16.05.2023
Kristeligt Dagblad
Artikel: "Læseforsker: Børn skal opleve mor og far læse, hvis de selv skal få læselyst"
16.05.2023
Århus Stiftstidende
Artikel: "Undersøgelsens vigtigste resultater"
16.05.2023
Skolemonitor
Artikel: "Danske elever får dårligste resultat nogensinde i PIRLS-undersøgelse: »Vi har ikke råd til at komme med dårlige undskyldninger«"
16.05.2023
Folkeskolen
Artikel: "Dårligste danske læseresultat nogensinde i stor international undersøgelse"
16.05.2023