Håndbog i scenariedidaktik
A part of the series Didaktiske studier (8) , and the subject area Pedagogics
Edited by
Simon Skov Fougt,
Jeppe Bundsgaard,
Thorkild Hanghøj and
Morten Misfeldt
With contributions by
Bjarke Lindsø Andersen,
Ida Viola Kalmark Andersen,
Loa Ingeborg Bjerre,
Morten Blomhøj,
Raffaele Brahe-Orlandi,
Jesper Bruun,
Jeppe Bundsgaard,
Anders Stig Christensen,
Ove Christensen,
Marianne Dietz,
Jens Dolin,
Stine Ejsing-Duun,
Simon Skov Fougt,
Roland Hachmann,
Thorkild Hanghøj,
Thomas Illum Hansen,
Sanne Harder,
Viktor Holm-Janas,
Margit Eva Jensen,
Erik Ottar Jensen,
Dorte Moeskær Larsen,
Bent Kofod Lindhardt,
Rasmus Fink Lorentzen,
Karen Lund,
Rikke Magnussen,
Nadine Malich-Bohlig,
Morten Misfeldt,
Louise Molbæk,
Anne-Mette Nortvig,
Camilla Kølsen Petersen,
Morten Raahauge Philipps,
Jens Aage Poulsen,
Lilian Rhode,
Helle Rørbech,
Mikael Skånstrøm,
Lone Krogsgaard Svarstad,
Jan Sølberg,
Anders Vestergaard Thomsen,
Karen Alavi Voigt and
Nina Waaddegaard
More about the book
Table of contents
Excerpt
Press reviews
Folkeskolen.dk, Christina Krolmer
"Som lærer kan jeg nikke helt genkendende til, både de beskrevne fordele og ulemper ved scenariebaseret undervisning, men jeg er ikke i tvivl om at de undervisningsforløb, der står klarest i min erindringsportfolio og som lærer gør mig mest stolt, er scenariebaserede!"
DBC, Lektørudtalelse
"Det er en yderst velskrevet og inspirerende udgivelse, som både giver lyst til at undervise scenariedidaktisk samt værktøjer til at lykkes med det. De mange praktiske eksempler gør det let at omsætte teori til egen undervisningspraksis. Bogen kan læses i sin helhed, eller man kan nøjes med at læse introduktionen til emnet samt de relevante fagområder."
Folkeskolen.dk
Interview: "Hverdagen ind i skolen: Ny håndbog giver hjælp til mere meningsfuld undervisning"
02.06.2022