Skolens tekster
A part of the series Pædagogisk rækkevidde (29) , and the subject area Pedagogics
More about the book
Table of contents
Excerpt
Cecilie Harrits
MA in literature and art history and a trained teacher with main subjects in Danish and special education. Cecilie’s responsibilities are pedagogy, education and psychology as well as literature and art history. She leads the series Pædagogisk rækkevidde and manages several collaborations between the publishing house and art and culture institutions. Cecilie is committed to sustainable book production and green transition in the publishing industry.
Press reviews
Sofia Esmann Busch, Folkeskolen
"Skolens tekster har et fokuseret blik på de forskellige tekster, som eleverne møder og udgivelsen slutter af med at give læseren fem anbefalinger. Og det er virkelige gode anbefalinger, som læsevejledere og andre kan bruge i fagteamenes arbejde med fagenes tekster, da udgivelsens store styrke er, at forfatterne netop er fokuserede på skolens tekster – deres formål og struktur – og dermed ikke alle mulige andre tiltag, der kan sløre det egentlige budskab, som handler om skolens mangfoldighed af tekster."
Lektørudtalelse, DBC
"Bogen har en letforståelig gennemgang af faldgruber og kan bruges som inspiration til valg af tekster samt guidning af elevers læsning i de enkelte fag i skolens hverdag. Bogens eksempler på tekster binder teori og praksis sammen."
Folkeskolen
Artikel: "Har I øje for, hvor mange slags tekster eleverne udsættes for – og at de ofte er 'ubetænksomme'?
03.10.2024