Aarhus Universitetsforlag
Cover

Undervisning er dannelse

A part of the series Pædagogisk rækkevidde (7) and the subject area


Available e-book formats: PDF, EPUB

{{variant.title}}: {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}}{{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}
Buy Subscription
72 pages
Hardback
ISBN 978 87 7184 390 3

By


Share:

More about the book

Table of contents

Skolens paradoks

Filosofien om undervisning

Undervisning socialiserer

Effektiv undervisning

Undervisning, der danner

Undervisning og dannelse er en pligt

Cecilie Harrits

Cecilie

MA in literature and art history and a trained teacher with main subjects in Danish and special education. Cecilie's responsibilities are education, psychology (including two new series, Pædagogisk rækkevidde and Didaktiske studier), history of art and collaboration with art and cultural museums. She has previously worked with communication, development and knowledge sharing. Before she came to the Press in the fall of 2014, she was a teacher in elementary school.

Cecilie Harrits

Editor

Telephone: +45 53 55 05 83

cha@unipress.au.dk

Press reviews

Thorkild Thejsen, Folkeskolen

"Undervisning er dannelse" er en letlæst bog om skolens kerneaktivitet og elevernes dannelse, der vækker til eftertanke og diskussion.

Læs hele anmeldelsen her:

https://www.folkeskolen.dk/626933/det-vigtigste-i-skolen-er-undervisningen

Lærer Rikke Josiasen for Frie Skolers Lærerforening

”I disse år, hvor skolen og ikke mindst undervisningen helst skal kunne måles og vejes, sammenlignes og rangordnes, er det befriende at have fokus på dannelsesaspektet i skolen, om ikke i andet, så i de par timer det tager at læse bogen”.

Læs hele anmeldelsen her: https://www.fsl.dk/aktuelt/godt-indspark-om-undervisningens-rolle/

Boy Olesen, Lektørudtalelse

”Denne titel er den syvende i forlagets serie, "Pædagogisk rækkevidde" og henvender sig fortrinsvis til grundskolelærere og studerende, men vil med fordel kunne læses af alle undervisere – der uden tvivl bifalder bogens fokusering af undervisningen i skolen. […] En lille god bog, der på en fin måde knytter undervisning og dannelse sammen. Som underviser bliver man ligesom løftet op over den almindelige dagligdag, og ser sin undervisning i et større perspektiv. Bogen pointerer, på en tankevækkende måde, at det er undervisningen der skal gives tilbage til læreren og skolen og ikke læring, inklusion, medborgerskab og andet. Bogen er velskrevet, lettilgængelig og udformet i lommeformat, så den kan tages med i baglommen.” 

Ove Christensen, Kulturkapellet

”Det er selvfølgelig en god og interessant bog, von Oettingen har skrevet. Det er imponerende, hvad han formår at formidle på de cirka 70 sider, han har til rådighed. Der er masser af tankegods og inspiration – og som jeg også her har vist: masser der lægger op til en diskussion og modsigelse. Og det vel også det, en bog skal kunne.” 

Læs hele anmeldelsen her: http://www.kulturkapellet.dk/sagprosaanmeldelse.php?id=753

Tilføjet til kurven

Gå til kassen