Markeder i opbrud
18 faglige bidrag i anledning af 60-året for oprettelsen af Institut for Økonomi ved Aarhus Universitet
A part of the subject areas Social sciences and Economics
Out of stock
Edited by
Per Nikolaj D. Bukh and
Peter Skott
With contributions by
Arne Geel Andersen,
Torben M. Andersen,
Lars Bonderup Bjørn,
Per Blenker,
Mogens Dilling-Hansen,
Jens Genefke,
Gunnar Thorlund Jepsen,
Ole Øhlenschlæger Madsen,
Niels Peter Mols,
H. Peter Møllgaard,
Jørn Flohr Nielsen,
Per Baltzer Overgaard,
Martin Paldam,
Peder J. Pedersen,
Bo Sandemann Rasmussen,
Bendt Rørsted,
Philip Schröder,
Peter Skott,
Henrik B. Sørensen,
Jan Rose Sørensen and
Ebbe Yndgaard
More about the book
Table of contents
Forord
Markedsregulering og strukturpolitik:
Mogen Dilling-Hansen: Samspil mellem offentlig og privat virksomhed - lokal erhvervspolitik
Gunnar Thorlund Jepsen: Narkotikamisbrug og narkomarkedet
H. Peter Møllgaard, Per Baltzer Overgaard og Ole Øhlenschlæger Madsen: Den danske konkurrencelov i moderne industriøkonomisk belysning
Peder J. Pedersen: Opbrud i arbejdsmarkedspolitikken?
Finans- og skattepolitik:
Torben M. Andersen: Finanspolitikkens effektivitet i en åben økonomi
Bo Sandemann Rasmussen: Harmonisering af beskatningen af arbejdskraft i EU - er der et behov?
Jan Rose Sørensen: Ufuldkommen konkurrence, finanspolitik og arbejdsløshed
Samarbejde mellem virksomheder:
Per Blenker: Danske underleverandørers internationalisering
Jens Genefke: Du'r organisationsteorien stadig? Hvad sker der, nu hvor der dukker nye teorier frem?
Henrik B. Sørensen: Samarbejdsrelationer mellem virksomheder. Hvilke krav stiller det til virksomhedens organisation, og hvordan påvirkes den?
Transitionsproblemer i øst og nord:
Arne Gotfredsen: Privatisering i Rusland
Martin Paldam: Købe venner, købe frænder
Philipp Schröder og Ebbe Yndgaard: Inflationen i kølvandet på den økonomiske transition i Central- og Østeuropa
Planlægning og styring:
Arne Geel Andersen: Paradokser og konflikter i årsregnskabsteorien - er et opbrud på vej?
Lars Bonderup Bjørn: Nye muligheder for danske virksomheder: Postordresalg i Japan
Niels Peter Mols: Fusionstab i den danske grovvarebranche
Jørn Flohr Nielsen: Service ved offentlige og private skranker
Bendt Rørsted: Markedsandel eller markedsposition? - europæisk mærkevarestrategi 1989-1994