Aarhus Universitetsforlag
Cover

Markeder i opbrud

18 faglige bidrag i anledning af 60-året for oprettelsen af Institut for Økonomi ved Aarhus Universitet

A part of the subject areas and


{{variant.title}} : {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}} {{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

304 pages
Paperback
ISBN 87 7288 604 8

Edited by
and

With contributions by
, , , , , , , , , , , , , , , , , , and


Share:

More about the book

Table of contents

Forord

Markedsregulering og strukturpolitik:
Mogen Dilling-Hansen: Samspil mellem offentlig og privat virksomhed - lokal erhvervspolitik
Gunnar Thorlund Jepsen: Narkotikamisbrug og narkomarkedet
H. Peter Møllgaard, Per Baltzer Overgaard og Ole Øhlenschlæger Madsen: Den danske konkurrencelov i moderne industriøkonomisk belysning
Peder J. Pedersen: Opbrud i arbejdsmarkedspolitikken?

Finans- og skattepolitik:
Torben M. Andersen: Finanspolitikkens effektivitet i en åben økonomi
Bo Sandemann Rasmussen: Harmonisering af beskatningen af arbejdskraft i EU - er der et behov?
Jan Rose Sørensen: Ufuldkommen konkurrence, finanspolitik og arbejdsløshed

Samarbejde mellem virksomheder:
Per Blenker: Danske underleverandørers internationalisering
Jens Genefke: Du'r organisationsteorien stadig? Hvad sker der, nu hvor der dukker nye teorier frem?
Henrik B. Sørensen: Samarbejdsrelationer mellem virksomheder. Hvilke krav stiller det til virksomhedens organisation, og hvordan påvirkes den?

Transitionsproblemer i øst og nord:
Arne Gotfredsen: Privatisering i Rusland
Martin Paldam: Købe venner, købe frænder
Philipp Schröder og Ebbe Yndgaard: Inflationen i kølvandet på den økonomiske transition i Central- og Østeuropa

Planlægning og styring:
Arne Geel Andersen: Paradokser og konflikter i årsregnskabsteorien - er et opbrud på vej?
Lars Bonderup Bjørn: Nye muligheder for danske virksomheder: Postordresalg i Japan
Niels Peter Mols: Fusionstab i den danske grovvarebranche
Jørn Flohr Nielsen: Service ved offentlige og private skranker
Bendt Rørsted: Markedsandel eller markedsposition? - europæisk mærkevarestrategi 1989-1994

Tilføjet til kurven

Gå til kassen