Tværfaglighed og fagligt samspil
A part of the series Didaktiske studier (6) , and the subject area Pedagogics
Edited by
Line Krogager Andersen,
Peter Hobel and
Sven-Erik Holgersen
With contributions by
Martin Niss,
Petra Daryai-Hansen,
Susana S. Fernández,
Uffe Thomas Jankvist,
Jesper Bremholm,
Helle Rørbech,
Torben Spanget Christensen,
Line Krogager Andersen,
Leon Dalgas Jensen,
Mie Buhl,
Peter Hobel and
Martin Stolare
More about the book
Table of contents
Excerpt
Press reviews
Helge Christiansen, Folkeskolen
”Alle afsnit kan ikke omtales her, men jeg kan anbefale alle fagfolk at læse antologien til inspiration og til klargøring af, hvad tværfaglighed kan bruges til.
Debatten om tværfaglighed er også central i folkeskolen. Tidligere skete det i forbindelse med orienteringsfag i relation til dansk, og også samarbejdet mellem de naturvidenskabelige fag har givet anledning til debat om fag og tværfaglighed.
Bogen er ikke letlæst, men læseværdig og vil kunne anvendes som inspiration i fagteam. Bogens temaer kan styrke læreres og forskeres baggrund for at deltage i den offentlige debat om undervisning og fag.
Selv om antologien ikke primært beskæftiger sig med folkeskolen, er der i de teoretiske overvejelser om fag og tværfaglighed og om truslen eller inspirationen ved pres udefra viden at hente til fordybelse i de emner, som heftigt debatteres i offentligheden.”
Press room
I presserummet kan du finde pressemeddelelser og forsidebillede. Du er altid velkommen til at kontakte os her https://unipress.dk/kontakt/, hvis du mangler andet materiale.