Uddannelsespolitik i nationalismens tegn
A part of the series Asterisk (15) , and the subject areas and Pedagogics
More about the book
Table of contents
Excerpt
Cecilie Harrits
MA in literature and art history and a trained teacher with main subjects in Danish and special education. Cecilie’s responsibilities are pedagogy, education and psychology as well as literature and art history. She leads the series Pædagogisk rækkevidde and manages several collaborations between the publishing house and art and culture institutions. Cecilie is committed to sustainable book production and green transition in the publishing industry.
Press reviews
Sofia Esmann Busch, folkeskolen.dk
”Kristjánsdóttir anvender et autoetnografisk perspektiv gennem hele udgivelsen. Perspektivet undersøger mulighederne for at udvikle en metodebevidsthed på området, hvilket blandt andet medfører, at teksten bliver levende at læse, fordi man hele tiden kan følge forfatterens tanker, refleksioner og bekendelser. […].Kristjánsdóttir mestrer det autoetnografiske perspektiv, som driver læsningen fremad, samtidig med at det gør læsningen interessant og vedkommende. Udgivelsen er velegnet til læreruddannelsen, ikke kun i forhold til udgivelsens oplagte autenticitet og aktualitet, men også helt praktisk og centralt i forhold til eksempelvis kapitel to.”
Læs hele anmeldelsen her:
https://www.folkeskolen.dk/642893/kritisk-og-med-kant